„Meble” na stoisku wystawowym – czyli jak zaprezentować swoją firmę?

stoisko-wystawowe

Na pewno targi i wydarzenia branżowe są bardzo ważne dla firm, które dzięki nim mogą dotrzeć do wielu nowych kontrahentów i zainteresowanych osób usługami czy produktami. To jak firmy wypadnie ma także bardzo duże znaczenie dlatego powinna być na to dobrze przygotowana. Stoisko powinno być estetyczne i przystępne dla osób odwiedzających, powinno być także dobrze widoczne. Na co w takim razie zwrócić uwagę planując wystrój swojego punktu wystawowego na targach?

Przede wszystkim widoczność i ekspozycja

Stoisko wystawowe powinno być widoczne. Jeśli nie będzie w żadne sposób zareklamowane, to będą się z nim zapoznawać tylko przypadkowe osoby, które akurat obok przechodzą. Warto zadbać o to, aby z większej odległości bardzo łatwo można zlokalizować punkt. Stosuje się wówczas takie techniki jak roll upy czy też bardziej odpowiednie flagi reklamowe. Dzięki temu można większej liczbie osób zaprezentować stoisko, tak aby łatwiej było do niego dotrzeć. Poza tym flagi takie podnoszą prestiż, więc jeśli firmie zależy na tym, aby wypaść naprawdę dobrze, powinna wziąć pod uwagę także taką formę wystawową. Flagi akurat są niedrogi i łatwe w montażu, a dają naprawdę rewelacyjny efekt. Jeśli chodzi o widoczność i ekspozycję powinno się zadbać o to, aby wszystkie elementy ekspozycji do siebie nawiązywały, wszystkie były w adekwatnych barwach, były spójnym kompletem, a nie zestawem form reklamowych i wystawowych oderwanych od siebie estetycznie i tematycznie.

projekt stoiska wystawowego

Wartość merytoryczna dla odbiorców

Odbiorcy przychodzą na targi aby czegoś od firmy się dowiedzieć, liczą na rabat, upominek, dodatkowe informacje. Stoisko powinno być tak zaprojektowane, aby możliwe było wygodne przeprowadzanie rozmów z bardziej zainteresowanymi gośćmi. Można poza trybunką wykorzystać także krzesła, czy fotele do wygodnego konwersowania. Oczywiście jeśli powierzchnia stoiska wystawowego na to pozwala. Nie zawsze warunki będą aż tak dogodne, więc na pewno podstawa jest postawienie trybunki, przy której będzie odbywać się obsługa zainteresowanych osób. Oprócz tego warto przygotować stojak z zaprezentowanymi informacjami w formie ulotek i folderów reklamowych. Cześć osób będzie mogła uzyskać istotne informacje nie zajmując czasu osób na obsłudze, chociażby w przypadku, kiedy przy stoisku pojawi się więcej osób i będzie trzeba poczekać na swoją kolej.

Pozostałe wyposażenie stoiska wystawowego

Aby stoisko było kompletne można sięgnąć po pozostałe rozwiązania takie jak ścianka reklamowa, tekstylne roll-upy, ścianki banerowe, potykacze, jak i wspomniane wcześniej roll-upy i x-bannery. Jeśli podejdzie się do tego w sposób odpowiedni, tzn. zaprojektuje spójny przekaz, estetykę całości stoiska, na pewno będzie dobrze odbierane przez potencjalnych kontrahentów.